"Pabucumun Parası"


Bir gün bir çocuğa rastladım sokakta; abla mendil almaz mısın dedi. Yok dedim saol çocuk… Abla nolur dedi koştu arkamdan… Kışın ortasında terlikleri vardı ayağında, küçücük bedeninde soğuktan morarmış elleriyle uzattı mendilleri… Onu oracıkta bırakıp evime, sıcacık yuvama döndüm. Sıcacık evimde kahvemi yudumlarken farkettim boğazımdaki düğümü. Bir türlü yutkunamadım, bir türlü uyuyamadım. Bir şeyler yapmak lazımdı ama ne? Birilerinin onların sesini duyması lazımdı ama kimin yada nasıl? Birilerinin aracı olması lazımdı…Düşündüm çok düşündüm ama bir yol bulamadım sonra herşey birbiri ardına sanki düşüncelerime cevap vermek ister gibi sıralandı önümde.. Önce Rıdvan Aldemir ile tanıştım onun vesilesiyle de İstanbul Büyük Şehir Belediyesi Gençlik Meclisi ile… Hangi kolda görev almak istersin dediler neler var ki dedim.. Bana bir bir kolları ve yapılan işleri saydılar… Bir tanesi vardı ki gözlerimi parlattı…



 Dediler ki “ha bir de sokak çocukları komisyonu var” . 
Heyecanlandım birden “ee dedim onların görevleri ne” 
cevap burktu içimi:” henüz daha o kolda çalışmak isteyen yeteri kadar gönüllümüz yok. Zor iş emek ister, sabır ister metanet ister”… 
"Tamam dedim bende hepsi var en azından şimdilik"… 


Yaptığımız ilk toplantıyı hatırlıyorum:3 kişiyik… Sonra çığ gibi büyüdük.. Enleri oynadık, tek projeyle kalmadık birçok projeye imza attık… Yapmak istenenler güzeldi elbet ama bize yer lazımdı profesyonel bir ekip sonra yollarımız Hayat Vakfı ile kesişti. Adı üstünde hayatın nabzını tutacak hayata renksiz bakanlara renk olacaklardı belli...




Dün rüyamda gördüm hepsini bütün çocuklarımı ve bütün üyeleri... Tanıdık tanımadık hepsi ordaydı... Kocaman bir masa herşeyin eksiksiz hazırlandığı belli. Ben taa bir uçtayım diğer bütün üyeler bir uçta ama sanki birşey var uçlarda olmayan o kadar güzel bir ahenk var ki masada kalpler bir belli... 
Şimdi öyle bir proje var ki yapılan sanki "mendil almaz mısın abla" diyen çocuklara vefa.. Sanki; öğretmeni-öğrencisi, yaşlısı-genci, orta hallisi-çok zengini herkesin katkı sağlayabileceği cinsten... "Papucumun Parası" sadece 15tl ile bir çift ayakkabı yardımına imkan sağlayacak bu kampanya... Masanın taa diğer ucundaki ben; bu yola baş koymamda büyük rol oynayan o çıplak adımlar artık bir ayakkabı sahibi olsun diye yazıyorum şimdi... Evet işte size fırsat artık "ah yazıık" demekten fazlasını yapabilirsiniz... Hemde sadece 15tl'ye... 


Not: Güvenirliliği merak edenler ve yardımda bulunmak isteyenler n64426@hotmail.com adresinden bana ulaşabilirler...

Yorumlar

Popüler Yayınlar