Tam sevginin tanımını yapıyordum ki tutku çıkıp geliverdi...

Tam sevginin tanımını yapıyordum ki tutku çıkıp geliverdi...
Sevmek nedir sence dedi.. Şaşırdım halbuki soracağı soruların salt benle ilgili olmasını bekliyordum.. Öyle başlamıştı sohbet çünkü, ama öyle devam etmedi.. Bir iki sorudan sonra sevgi nedir sence dedi…
Sofradaki suya uzandığında ilk karşındakinin susamış olabileceği düşüncesiyle bardağı doldurup ona uzatmak..Ekmeyi ikiye böldüğünde büyük olan tarafı karşındakine vermek.. ve merhamet.. Hayatta en kötü diyebileceğin birşey bile olsa sevdiğinin yanında olacağını bilmek.. bilmem bunlar bence.. çok basit ama çok zor aynı zamanda..” deyiverdim. Çok düşünmedim hemencecik tanımladım sevgiyi meğer ne kadar da kolaymış kelimeleri bir araya getirmek.. İnsan bilmediği hakkında nasıl da atıp tutuyormuş meğer…
“İman etmek, gormedigin bi seye inanmaktir kelime manasiyla.. Sevgide oyledir, icini asla bilemedigin birine inanmak guvenmektir.. Kimseye acamadiklarini ona acmaktir. Anlamak degil hissetmektir sevgi. varligiyla bile mutlu olmaktir. Onu var ettigi icin Allah’a şükretmektir. bir gulumsemesi icin sen olmaktan cikmaktir kimi zaman. Bir damla gozyasinda bogulur gibi aci cekmektir. Sevgi ustune kuruludur bu dunya, yaratani sevmeyen kimseyi sevemeyecegi gibi gercek manada gerisinin adi baskadir.. “ dedi ve ekledi “Tutku nedir sence?”
“Korkaklıktır tutku.. Başkasında aradığını bulamayacak diye kendini demirlemektir en güvenilir dediğin limana..” dedim ve beklemeye koyuldum. Bu sefer dedim işte bu sefer güzel cevap verdin.. Evet tam manasıyla tutku korkaklık dedim neden tutulur ki bir insan bir diğerine? Tamam sevmek iyi hoş güzel de körükörüne tutulmak niye? Hem zarar vermez mi bu iki kişiye de…
Bilgisayarımın başında öylece bekledim cevap gelecek diye gelmedi cevap, tutkunun ne olduğunu söyleyemedi bir türlü.. belki benim tarifimi kabul ettiği için sustu, korkaklıktı belki yaptığı demek o da tutulmuştu belki de hiçbir anlam ifade etmeyen bir susuştu bu.. Ama derler ya susmak hep daha çok şeyi anlatır bilinçli yada bilinçsiz bilinmez ama “susarak anlattı tutkuyu”…

Yorumlar

Popüler Yayınlar